ALLMÄNNA VILLKOR
MEXEN
www.mexen.se
I. Allmänna villkor
-
”Säljaren” är:
MEXEN Agraf-Kieszkowski Rafał ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (Polen) Vat: PL1181563829 REGON: 141494553 E-mail: [email protected]
-
Nedanstående villkor gäller för alla avtal som MEXEN ingår med kunder inom ramen för onlinebutiken.
-
Genom att använda www.mexen.se och/eller göra en beställning, godkänner du att följa villkoren som anges i detta dokument (”Villkoren”). Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått Villkoren innan du gör din beställning.
-
Åldersgränsen vid köp i onlinebutiken är 18 år.
-
Att produkter eller tjänster tillhandahålls på www.mexen.se vid en viss given tidpunkt, innebär eller är inte en garanti för att dessa produkter eller tjänster alltid är tillgängliga. Vi förbehåller oss rätten att när som helst sluta sälja en produkt.
-
MEXEN äger alla immateriella rättigheter till produkterna och generellt till varumärken, illustrationer, bilder och logotyper som visas på produkterna, tillbehören eller förpackningarna. Dessa förblir MEXEN:s exklusiva egendom, med undantag för dess partners och/eller leverantörers rättigheter till deras produkter, varumärken och logotyper som visas på webbplatsen.
-
Dessa allmänna villkor ”Allmänna villkor” gäller när du beställer eller köper varor på webbplatsen. Villkoren kan komma att uppdateras från tid till annan och vi ber dig därför att acceptera villkoren varje gång du handlar hos oss. Vid ändring av dessa Villkor kommer Säljaren att publicera den nya versionen av Villkoren på Onlinebutikens webbplats samt skicka dem till den e-postadress som Kunden angett efter ingåendet av Tjänsteavtalet. Kunden och säljaren anser att denna metod är tillräcklig för att kunden ska kunna bekanta sig med informationen om ändringen av innehållet i reglerna. Ändringen av Villkoren träder i kraft inom 14 dagar från dagen för skickandet av meddelandet om ändringen. Kunder som har ingått ett avtal om tillhandahållande av tjänster, dvs. kunder med ett konto, har rätt att säga upp avtalet om tillhandahållande av tjänster inom 14 dagar från dagen för meddelandet om ändringarna av villkoren.
-
Om du inte accepterar villkoren kan du inte beställa eller köpa varor på webbplatsen.
-
Den version av villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på www.mexen.se vid den tidpunkt då du gör din beställning.
II. Elektronika tjänster
-
Tjänsterna tillhandahålls kostnadsfritt av Säljaren till Kunderna, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.
-
Säljaren tillhandahåller följande elektroniska tjänster till Kunderna via Onlinebutiken:
-
Användarkonto;
-
Nyhetsbrev;
-
Kundvagn.
-
Tillhandahållande av kontaktformulär.
-
Tillhandahållande av sökmotor för produkter.
-
Inmatning av produktrecensioner.
-
Lägg till produkt i önskelista.
-
Tillhandahållande av avbetalningskalkylator.
-
Produktmeddelande.
-
Produktjämförelse.
-
-
Avtalet för kundkontotjänsten ingås på obestämd tid när säljaren bekräftar registreringen av kundkontot.
-
Syftet med denna kundkontotjänst är att tillhandahålla ett kundkontopanel som bland annat gör det möjligt att hantera kundens uppgifter och beställningar.
-
För att skapa ett kundkonto krävs en frivillig och kostnadsfri registrering. Detta görs genom att fylla i och skicka ett registreringsformulär till säljaren, som finns tillgängligt på butikens webbplats.
-
För att registreringsformuläret ska vara korrekt ifyllt måste alla obligatoriska och eventuella valfria fält fyllas i med sanningsenliga, fullständiga och kundrelaterade uppgifter eller information.
-
Innan registreringsformuläret skickas in måste kunden, genom att kryssa i motsvarande ruta, intyga att han/hon har läst de allmänna villkoren och accepterar bestämmelserna i dessa.
-
Registreringsformuläret skickas till säljaren med hjälp av butikens funktionalitet och via butiken.
-
Användning av ett kundkonto är möjlig efter att ett konto har skapats och man har loggat in med ett lämpligt användarnamn och lösenord.
-
Det är förbjudet att dela inloggningsuppgifterna till ett kundkonto med tredje part och att skapa flera kundkonton för en och samma kund.
-
Säljaren erbjuder möjligheten att prenumerera på ett nyhetsbrev med kommersiell information som skickas till kundens e-postadress.
-
För att beställa nyhetsbrevet är det nödvändigt att använda rätt aktiveringsfält för nyhetsbrevet i registreringsformuläret eller i ett annat formulär som säljaren tillhandahåller på butikens webbplats.
-
En förutsättning för att korrekt beställa nyhetsbrevet är att Kundens e-postadress anges. Att ange dessa uppgifter är frivilligt, men nödvändigt för att kunna ta emot nyhetsbrevet.
-
Avregistrering från nyhetsbrevets prenumerationslista kan ske utan angivande av skäl och när som helst, genom att använda funktionen i butiken eller avaktiveringslänken i nyhetsbrevet, samt genom att skicka en förklaring om detta från kunden till säljaren, t.ex. i ett e-postmeddelande eller brev.
-
Avtalet för nyhetsbrevstjänsten ingås på obestämd tid och upphör när kunden skickar en begäran om att ta bort sin e-postadress från prenumerationen på nyhetsbrevet eller om att avregistrera sig via länken i meddelandet som skickas inom ramen för nyhetsbrevstjänsten.
-
Kundvagnen är en elektronisk tjänst som startar när kunden lägger till den första produkten i kundvagnen. Kundvagnen är en engångstjänst, tillhandahålls gratis och upphör när kunden lägger en beställning eller avbryter beställningen. Beroende på tillgängliga funktioner kan kundvagnen komma ihåg information om de produkter som kunden har valt även efter att webbläsarsessionen har avslutats, men garanterar inte produkternas tillgänglighet.
-
Avtalet om leverans av elektroniska tjänster, som består i att göra det möjligt för kunden att lägga en beställning i butiken, ingås för en viss tid och upphör när kunden lägger en beställning eller slutar att lägga en beställning.
-
För att kunna använda kontaktformulärets funktioner måste du fylla i de obligatoriska fälten, ange den begärda informationen och sedan skicka ett meddelande till säljaren. Säljaren kommer att svara omedelbart, antingen via butikens funktioner, per telefon eller elektroniskt genom att skicka ett e-postmeddelande.
-
För att söka efter Produkter i Butiken, ange önskat innehåll i Butikens sökruta och bekräfta. Funktionen gör det möjligt att söka igenom Butikens resurser utifrån de sökord som Kunden anger. Dessutom kan funktionen möjliggöra en avancerad sökning utifrån valda kriterier.
-
För att lämna en åsikt om en produkt använder du feedbackformuläret genom att fylla i de obligatoriska fälten och ange den angivna bedömningen eller innehållet. Funktionen kan tillåta att en bedömning ges på en viss skala. Säljaren kan kräva att en kommentar om en produkt eller tjänst som finns tillgänglig i säljarens utbud föregås av en förklaring från kunden om att han eller hon har köpt eller använt den produkt som åsikten eller kommentaren avser.
-
För att kunna använda funktionen för att lägga till en produkt i en önskelista måste produkten läggas till i önskelistan efter att kunden har loggat in på sitt kundkonto. Syftet med funktionen är att tillfälligt lagra en webbsida med ett reklamerbjudande för en produkt i kundkontot.
-
För att kunna använda funktionen Amorteringsräknare är det nödvändigt att fylla i de obligatoriska fälten genom att ange önskade parametrar för det lån som beräkningen ska göras för. Det erhållna resultatet är en uppskattning, visas i informationssyfte och utgör inte ett erbjudande från finansinstitutet om att bevilja ett lån.
-
För att få information om när produkten åter är tillgänglig använder du funktionen för produktmeddelanden. Säljaren kommer omedelbart att skicka denna information via e-post när produkten åter är tillgänglig på butikens webbplats.
-
För att kunna använda funktionen Produktjämförelse måste du välja minst två Produkter eller två Tjänster att jämföra. Syftet med funktionen är att presentera reklamerbjudanden på ett sätt som gör det möjligt att jämföra deras respektive egenskaper.
-
För att kunna använda vissa av ovanstående funktioner kan det vara nödvändigt att ha ett kundkonto och logga in på det. Säljaren förbehåller sig rätten att tillfälligt inaktivera eller införa nya funktioner.
-
Kunden är särskilt skyldig att
-
att endast lämna sanna, aktuella och alla nödvändiga kunduppgifter i beställningen och på kontot och att, vid ändring av sådana uppgifter, omedelbart uppdatera de uppgifter, inklusive personuppgifter, som kunden har lämnat till säljaren i samband med ingåendet av köpeavtalet eller användningen av de elektroniska tjänsterna;
-
använda de elektroniska tjänsterna på ett sådant sätt att säljarens, onlinebutikens, funktion inte försämras;
-
att använda de elektroniska tjänsterna på ett sätt som överensstämmer med lagstadgade lagar, bestämmelserna i de allmänna villkoren och de accepterade sederna och reglerna för social samexistens i respektive territorium;
-
behandla inloggningsuppgifter och lösenord konfidentiellt och i synnerhet inte avslöja dem för obehöriga personer. Säljaren är inte ansvarig för förlust av data eller tillgång till data som lagras på kontot till följd av att Kunden bryter mot ovanstående skyldighet;
-
Säljaren kan säga upp Serviceavtalet av följande giltiga skäl:
-
det sätt på vilket de elektroniska tjänsterna används strider mot reglerna och syftet med onlinebutiken;
-
Kundens verksamhet strider mot allmän moral, uppmuntrar till våld eller begår ett brott och kränker tredje parts rättigheter;
-
kunden bryter mot bestämmelserna i art. II, punkt 26 i de allmänna villkoren.
-
-
Säljarens uppsägning av Tjänsteavtalet ska skickas till den e-postadress som Kunden har uppgett.
-
Avbeställningstiden för båda parter är 14 dagar. En uppsägning av serviceavtalet från båda parter är liktydigt med en uppsägning av kontot.
III. Produkter
-
Produkterna presenteras i enlighet med lagstadgade krav och med största möjliga noggrannhet.
-
Det kan förekomma skillnader mellan de levererade Produkterna och de som presenteras på webbplatsen eller i katalogen, särskilt när det gäller hantverksprodukter, för vilka en helt enhetlig produktion inte kan garanteras, eller Produkter som har anpassats inom ramen för tekniska eller teknologiska utvecklingar.
-
MEXEN förbehåller sig rätten att när som helst ändra sitt utbud, särskilt genom att introducera nya produkter, ta bort produkter eller ändra deras presentation.
IV. Beställning/upprättande av avtal
-
Det varusortiment som presenteras i MEXEN onlinebutik är inte bindande och utgör endast erbjudande till kunden att beställa varor utan köptvång.
-
Kunden har möjlighet att göra beställningar av produkter från butiken
-
online via butikens webbplats,
-
via e-post genom att skicka ett meddelande till: [email protected].
-
per telefon på det telefonnummer som anges i webbshoppen.
-
-
Kunden kan välja artiklar, lägga dem i en varukorg och beställa dem från MEXEN. Innan kunden skickar sin beställning får han eller hon möjlighet att ännu en gång kontrollera alla uppgifter (t.ex. artikelbeteckning, antal artiklar, namn, adress och betalningssätt) och vid behov ändra dem.
-
När du gör ett köp via denna webbplats kommer du att ombes att ange dina personuppgifter. Mer specifikt måste kunderna ange sitt riktiga namn, telefonnummer, e-postadress och annan begärd information. Dessutom kommer du att ombes att ange dina betalningsuppgifter när du beställer varor, och du måste försäkra dig om att de betalningsuppgifter du anger när du gör beställningen är giltiga och korrekta, samt bekräfta att du är den person som anges i de faktureringsuppgifter du lämnar till oss.
-
Varje beställning innebär att kunden accepterar priserna och beskrivningarna av de produkter och tjänster som säljs på webbplatsen.
-
Produkterna presenteras i enlighet med lagstadgade rekommendationer och så exakt som möjligt.
-
Våra produkters tillgänglighet visas i realtid, varför det är möjligt att vissa valda produkter inte finns i lager. MEXENs onlinebutik tar inte ansvar för brist på lager eller för någon av de modeller som visas.
-
MEXEN använder följande köpprocess:
-
Du måste välja och lägga till den eller de artiklar du vill köpa i varukorgen genom att klicka på varukorgsikonen som visas på webbsidan.
-
Varukorgen innehåller referensnumret för den eller de valda artiklarna, namnet, storleken och priset (inklusive moms).
-
I samma varukorg visar vi en lista över de artiklar du är på väg att köpa, det totala priset (inklusive moms och fraktkostnader).
-
När du har valt artiklarna ska du fylla i beställningsformuläret. I detta formulär ska du ange dina personuppgifter och betalningsuppgifter så att din beställning kan behandlas. Observera att alla uppgifter måste fyllas i korrekt för att undvika förvirring och problem vid leveransen av den eller de köpta artiklarna.
-
Efter att ha kontrollerat beställningen skickar säljaren följande till kunden:
-
ett e-postmeddelande som bekräftar acceptansen av ett eller flera enskilda erbjudanden som gjorts i samband med beställningen,
-
ett e-postmeddelande som informerar om att det av viktiga skäl inte är möjligt att acceptera alla kundens enskilda köperbjudanden, inklusive specifika betalnings- eller leveranssätt eller tilläggstjänster.
-
-
-
Försäljningsavtalet ingås när kunden mottar det meddelande från säljaren som nämns i punkt 9 (a) ovan, inom ramen för de produkter som anges i meddelandet och under förutsättning att de belopp som ska betalas till säljaren enligt försäljningsavtalet har betalats, om betalningen inte har gjorts vid beställningstillfället.
-
Det totala beloppet för beställningen inkluderar priset, leveranskostnaderna och, i förekommande fall, ytterligare kostnader, till exempel vid användning av ytterligare tjänster. Kunden kommer att informeras om det totala beloppet för beställningen vid beställningstillfället, även när han eller hon uttrycker sin vilja att förbinda sig till betalning genom köpeavtalet.
-
Säljaren erbjuder möjligheten att beställa produkten per telefon. För att beställa produkten per telefon ska du kontakta säljaren på de telefonnummer som finns på butikens webbplats och sedan göra beställningen muntligt.
-
Bekräftelsen av att säljaren har accepterat beställningen per telefon sker genom att omedelbart skicka ett e-postmeddelande med information om innehållet i det ingångna avtalet. Detta meddelande innehåller villkoren i det försäljningsavtal som parterna har ingått och kundens uppgifter, vilket gör det möjligt att upptäcka eventuella fel. Om ett sådant fel upptäcks kan kunden informera säljaren genom att skicka ett e-postmeddelande med de korrekta uppgifterna.
-
För att ingå ett köpeavtal måste kunden bekräfta sin avsikt att ingå avtalet som svar på säljarens meddelande enligt ovan.
-
Bestämmelserna i avsnitten 9–10 gäller i tillämpliga delar.
-
Kunden accepterar att denna orderbekräftelse betraktas som bevis på det avtalsförhållande som upprättats med MEXEN.
-
Om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du gjorde din beställning, i den mån detta är möjligt.
-
Beställningstiden kan vara variera för varje produkt och beror på antalet beställda varor och visas tydligt på vår webbplats under beställningsprocessen (strax ovanför knappen för slutligt godkännande av ordern).
V. Leverans
-
MEXEN iakttar största noggrannhet vid mottagande och hantering av beställningar och strävar efter att leverera din beställning i enlighet med det leveransalternativ som du har valt, till en bostadsadress i Sverige.
-
Leveransen av produkterna sker på det sätt som står angivet på orderbekräftelsen. Vi bär risken för produkterna tills de övertas av dig, det vill säga när du har fått produkterna i din besittning.
-
Vid hemleverans bör du tänka på att du själv har ansvar för att ta in produkterna i bostaden och att du måste vara på plats för att ta emot varorna. Vi kan kräva legitimation innan vi överlämnar varorna.
-
MEXEN förbinder sig att leverera de varor som användaren har köpt till den adress som kunden har angett i beställningsformuläret så snart som möjligt, vilket vanligtvis är inom 7 till 14 arbetsdagar. Den maximala leveranstiden för varorna är 30 kalenderdagar.
-
Leveranstiderna anges på den detaljerade produktsidan, men är inte bindande. Angivna leveranstider är endast riktlinjer (ungefärliga tider) och ska inte betraktas som överenskomna. Vid leverans av flera varor bestäms leveranstiden utifrån den vara med längst leveranstid.
-
Om MEXEN utan egen förskyllan inte kan leverera den beställda varan, på grund av att en leverantör inte kan uppfylla sitt åtagande mot MEXEN, har MEXEN rätt att häva avtalet gentemot kunden. I så fall informeras kunden snarast möjligt om att den beställda produkten inte finns tillgänglig och eventuellt inkomna betalningar återbetalas omedelbart.
-
Frakt prislistan finns på webbplatsen www.mexen.se (Avgifter och fraktvillkor).
-
Observera att du bär risken för varan när leveransen har ägt rum. Om förpackningen verkar vara skadad bör du vägra att ta emot produkten. Om du vill reklamera eventuella fel måste du informera oss om detta.
VI. Priser och Betalningssätt
-
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.
-
De priser som visas på webbplatsen är de priser som gäller vid inköpstillfället. Alla priser kan ändras utan föregående meddelande, men ändringarna påverkar inte beställningar som vi redan har accepterat.
-
MEXEN erbjuder följande betalningsmetoder:
-
Apple pay-Google pay.
-
Paypal
-
Klarna
-
PayU
-
Kreditkort (Visa/Mastercard).
-
Det är möjligt att göra en vanlig banköverföring (kontonumret kommer att tillhandahållas vid beställning).
-
-
PayPal/Klarna/PayU är den föredragna betalningsmetoden, betalningen behandlas omedelbart och inga avgifter tas ut.
-
Med PayPal/Klarna/PayU kan du också betala med kreditkort. Om du betalar med kreditkort kommer du att bli ombedd att ange kortets verifieringssiffror. Du hittar de tre verifieringssiffrorna på baksidan av ditt kreditkort - vanligtvis på höger sida av kreditkortets baksida.
-
Om du gör en beställning med kreditkort kommer betalningen att dras från ditt bankkonto när betalningen har verifierats och ditt paket har skickats från vårt lager.
-
Den levererade varan förblir MEXEN egendom tills fullständig betalning inkommit
VII. Ångerrätt
-
Den svenska lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler ger dig rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller för varor och enskilda tjänster. Ångerrätten förutsätter att du senast inom 14 dagar efter att du har tagit emot leveransen meddelar säljaren att du vill använda ångerrätten, i första hand genom att använda den ångerblankett du har fått eller annars skriftligen via brev, e-post [email protected].
-
Ångerfristen på 14 dagar börjar löpa från den dag då du eller en tredje part som du har utsett och som inte är transportör har tagit de sista varorna i besittning.
-
För att kunna använda ångerrätten måste produkten returneras till oss i det närmaste samma mängd och skick som när du mottog den. Säljaren har rätt till ersättning för bl.a. värdeminskning som beror på att köparen har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt. Alla produkter ska returneras till säljaren inom rimlig tid, senast inom 14 dagar från ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Adressen som du ska returnera till:
Paxy – Mexen BOX 1024 SE – 202 26 Malmo
-
Du måste stå för de direkta kostnader som är förknippade med återlämnandet av varan.
-
Säljaren är skyldig att betala tillbaka hela köpeskillingen, inklusive porto för försändelsen. Återbetalning ska ske senast 14 dagar från den dag då säljaren tog emot köparens meddelande förutsatt att MEXEN inom denna tid fått varan i retur, eller ett kvitto på att varan sänts tillbaka.
-
Kunden kan utöva sin ångerrätt endast om den vara som kunden tagit emot hållits i väsentligen oförändrat skick. Kunden har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri och fungerar. Om kunden vill returnera varan ska förpackningen återförslutas och varan ska vara oanvänd.
-
Obs: Vi tar inte emot försändelser skickade mot postförskott.
-
Du behöver bara betala för varornas värdeminskning om den kan hänföras till hanteringen av varorna och inte är nödvändig för att kontrollera varornas art, egenskaper och funktion.
-
Följande kan inte returneras: prefabricerade produkter som tillverkats enligt köparens individuella beställning; produkter som levereras i förseglade förpackningar som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras efter att förpackningen öppnats.
-
Säljaren kan bevilja vissa konsumenter en ytterligare ångerrätt (avtalsenlig ångerrätt) inom 30 dagar eller 100 dagar. Den avtalsenliga ångerrätten beviljas endast konsumenten för produkter som inte visar några tecken på användning och som är kompletta och oskadda. Konsumenten förlorar den avtalsenliga ångerrätten om han/hon använder produkten på ett sätt som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktion.
VIII. Reklamation
-
Om produkterna har fel eller brister kan du beroende på omständigheterna kräva att felet åtgärdas, kräva ny leverans, prisavdrag, ersättning eller att köpet hävs. Köparen kan kräva omleverans eller att få varan reparerad om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren. Det måste ske inom rimlig tid efter att du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet eller bristen.
-
Fel på produkten ska anmälas till oss inom 2 månader från att det upptäcks. Vi rekommenderar av bevisskäl att du skickar in reklamationen till oss skriftligen.
-
Rätten att reklamera gäller i tre år efter att du tog emot produkten, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse. Under de 2 första åren har du ett förstärkt skydd (MEXEN har under de första 2 åren bevisbördan för att påvisa att felet inte är ursprungligt).
-
Reklamerad vara går i retur med försäljningskvittot samt reklamationsformuläret som är tillgängligt här till adressen Paxy – Mexen BOX 1024 SE – 202 26 Malmo e-post: [email protected].
-
Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (https://www.arn.se/konsument/). Postadressen till allmänna reklamationsnämnden är ARN, Box 174, 101 23 Stockholm.
IX. Personuppgifter och dataskydd
-
MEXEN är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som kunden lämnar och följer de lagstiftade föreskrifterna vid bearbetning av personuppgifter. Kundens uppgifter används för att MEXEN ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot kunden, såsom att ge kunden god service, olika marknadsföringsaktiviteter och erbjudanden anpassade efter kunden.
X. Recensioner i Webbutiken
-
Kunden i webbutiken har möjlighet att frivilligt och kostnadsfritt lämna en recension av de inköp som gjorts i webbutiken. Ämnet för recensionen kan också vara ett betyg, ett foto eller en recension av den produkt som köpts i onlinebutiken.
-
En recension kan endast skickas in av en kund som har gjort ett köp i säljarens webbutik.
-
De omdömen som kunden lämnar publiceras av säljaren i webbutiken.
-
Inlämnandet av en recension får inte användas av kunden för olagliga handlingar, särskilt inte för handlingar som utgör illojal konkurrens mot säljaren eller kränker säljarens eller tredje parts personliga rättigheter, immateriella rättigheter eller andra rättigheter.
-
En bedömning kan endast ges för produkter som faktiskt har köpts i säljarens onlinebutik. Det är förbjudet att ingå fiktiva/påhittade köpeavtal i syfte att lämna en recension. Författaren till recensionen får inte vara säljaren själv eller dennes anställda, oavsett anställningsform.
-
Den inlämnade recensionen kan när som helst raderas av författaren.
XI. DSA
-
I rättsakten om digitala tjänster definieras "olagligt innehåll" som all information som inte är förenlig med EU-lagstiftningen eller en medlemsstats nationella lagstiftning. Du får inte publicera användarinnehåll som utgör olagligt innehåll i den mening som avses i Digital Services Act (DSA).
-
Säljarens kontaktperson för direktkommunikation i den mening som avses i DSA (Digital Services Act) är: E-postadress [email protected].
XII. Klausulers giltighet
-
Om en eller flera bestämmelser i detta avtal är ogiltiga eller döms ut som verkningslösa av någon domstol eller tillsynsmyndighet, skall detta inte påverka återstående avtalsbestämmelsernas giltighet.
XIII. Gällande rätt
-
För dessa villkor och samtliga rättsförhållanden gäller svensk rätt.
08.12.2025